اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گزارش فارس از مطالباتی بر زمین مانده

گلایه دانشجویان از بی‌توجهی به خواسته‌های ساده/ دست‌ها کوتاه و وعده‌ها بر نخیل

شماری از دانشجویان سمنانی از بی‌توجهی به مطالباتشان و خواسته‌های ساده بر زمین مانده گلایه‌مندند و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان می‌گوید: درهای دفترم به روی دانشجویان همیشه باز است و از شنیدن سخنانشان خرسند می‌شوم.

گلایه دانشجویان از بی‌توجهی به خواسته‌های ساده/ دست‌ها کوتاه و وعده‌ها بر نخیل

خبرگزاری فارس سمنان- محدثه عباسی: دانشگاه به فرموده امام راحل کارخانه انسان‌سازی است و بسیج لشکر مخلص خداست؛ این دو جمله در کنار هم تعیین‌کننده نقش سترگ بسیج دانشجویی خواهد بود.

بسیج دانشجویی که در دانشگاه و دانشجوی پاسدار آرمان‌های انقلاب اسلامی معنا می‌یابد، باید تقویت شود و اثرگذاری این قشر به‌منظور ایفای نقش‌های خطیر برای رفع مشکلات افزایش یابد و همچنین مطالبات آنان بی‌پاسخ نماند.

درد دل‌های دانشجویان بسیجی این روزها شنیدنی است؛ شماری از دانشجویان بسیجی سمنان مطالبات و دغدغه‌هایشان را مطرح می‌کنند که البته این خواسته‌ها، نشأت‌گرفته از خوی انقلابی‌گری و فارغ از جنبه‌های مادی و دنیوی است.

می‌خواهیم مردم بیشتر در جریان امور باشند

عباس اوتادی، از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با اشاره به رسالت این قشر که در احقاق حق مردم خلاصه می‌شود، اظهار داشت: بسیج دانشجویی بر اساس رسالت محول‌شده به آن طی این سال‌ها در عرصه‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های جهادی، برگزاری یادواره‌های شهدا و حوزه فرهنگی، سیاسی و ... نقش‌آفرینی کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق روستایی توسط این قشر اظهار داشت: اصلی‌ترین رسالت این قشر، مطالبه‌گری خواسته‌های مردم است؛ چراکه مردم متدین این دیار از بسیج دانشجویی انتظاراتی دارند که باید اجابت شود.

این عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان ضمن تشکر از زحمات نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در کسوت روحانی همیشه در میدان و مبارز، از وی خواست تا در تحقق این اهداف همچوم همیشه همراه این قشر باشد.

وی اظهار داشت: اولین مطالبه ما این است که مسؤولان ذی‌ربط سازمان‌ها برای برداشتن موانع از سر راه مردم از همکاری با این قشر غفلت نکنند.

اوتادی با انتقاد از عدم واگذاری تریبون نماز جمعه به بسیج دانشجویی اظهار داشت: چندین ماه می‌شود که دست قشر بسیج دانشجویی و انقلابی مرکز استان سمنان از تریبون نماز جمعه کوتاه است.

این عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با بیان اینکه این مطالبه جدی است و به هر مسؤولی که گفتیم، علناً در عمل شاهد اقدامی نبودیم، تصریح کرد: در مناسبت‌های مهمی چون هفته بسیج، انتخابات و روز دانشجو هم تریبون به ما واگذار نشده است.

اوتادی ضمن تشکر از دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه سمنان افزود: تنها انتظار ما، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از تشکل‌های انقلابی و بسیج دانشجویی است.

وی تصریح کرد: در برخی از دانشگاه‌ها، ایجاد ناهنجاری‌ها به حاشیه امنی برای افرادی منجر شده که با این جبهه در تعارض هستند و از این‌رو، این قشر باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

این عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با اشاره به برخی اقدامات در دست انجام و مهندسی برخی در انتخابات آینده و ضرورت روشنگری برای مردم بیان کرد: ما می‌خواهیم مردم بیشتر در جریان امور باشند؛ چون اگر اکنون مواضع صریح نداشته باشیم، در آینده کارساز نخواهد بود.

بسیج از تریبون نماز جمعه محروم نشود

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان نیز ضمن تشریح برخی مسائل روز و انتقاد از شکستن برخی خطوط قرمز در یکی از دانشگاه‌های شاهرود، از نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خواست تا درباره پیگیری‌های صورت گرفته در طرح FATF و CFT و همچنین شکستن خطوط قرمزها موضع خود را اعلام کند.

علی ذبیحی با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی این قشر به روستاییان محروم در قالب اردوهای جهادی اظهار داشت: در این اردوها، جامعه بسیج دانشجویی از نزدیک مشکلات این قشر را لمس و بیش از یک هزار و 600 بسیجی در این طرح‌ها به جامعه محروم روستایی خدمت کرده‌اند.

وی بیان کرد: درخواست ما به‌عنوان کسی که شاهد رنج و سختی مردم بوده، این است که در این ارتباط صحبتی با رئیس‌جمهوری داشته باشیم و زمینه تبیین این کمبودها توسط نیروهای بسیج دانشجویی مهیا شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان همچنین درباره ضرورت واگذاری تریبون نماز جمعه به این قشر اظهار داشت: گرفتن تریبون از دانشجویان بسیجی به خاطر برخی حواشی امری پسندیده نیست.

ذبیحی با اشاره به برخی سازوکارها در کشور که باید الزاماً تریبون از جریان‌های معاند و معارض گرفته شود، افزود: اینکه بخواهیم بسیج را از تریبون نماز جمعه محروم کنیم، سازوکار صحیحی نیست.

فراوانی محرومیت در روستاهای سمنان

مسؤول بسیج خواهران دانشگاه سمنان نیز با اشاره به وجود برخی روستاهای سمنان که از خدمات رفاهی، آموزشی و .... بهره‌مند نیستند، اظهار داشت: تعداد فراوانی روستا در استان سمنان وجود دارد که به جهت توزیع امکانات آموزشی، فرهنگی و درمانی در سطح بسیار پایینی قرار دارند و در طبقه محروم قرار می‌گیرند.

مرضیه ابراهیمی بیان کرد: این در حالی است که شهرستان سمنان نیز به‌عنوان مرکز استان به جهت دارا بودن امکانات رفاهی، خدماتی، آموزشی و درمانی در سطح استاندارد قابل‌قبول یک مرکز استان نبوده و بعضاً مسائل اساسی شهرنشینان را نیز رفع نمی‌کند.

وی تصریح کرد: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت برابری و توازن خدمات و امکانات در شهرها و روستاها و همچنین استفاده مناسب از نیروی کار جوان و متعهد انقلابی، ضروری است این اوامر محقق شود.

مسؤول بسیج خواهران دانشگاه سمنان با اشاره به ضرورت اجرای فرمایش معظم‌له در جامعه اظهار داشت: برای تحقق این امر یکی از بازوان قدرتمند در عرصه فرهنگی، روحانیان و مبلغان در روستاها هستند؛ اما متأسفانه به علت ضعف اجرایی آن‌ها در حوزه انجام وظایف محوله، مأموریت در نظر گرفته شده برای این قشر آگاه عموماً محقق نمی‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین بازوی دوم برای فعالیت در این بخش قشر جوان متعهد است که به نظر می‌رسد ظرفیت زیادی برای فعالیت در این بخش و انتقال خدمات وجود خواهد داشت و در قالب گروه‌های جهادی اعزام‌شده به روستاها تحقق خواهد یافت.

درهای دفترم به روی دانشجویان باز است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان هم خطاب به نمایندگان جامعه بسیج دانشجویی استان سمنان می‌گوید: بنده همه اشکالات وارده را قبول دارم و باید این مطالبات مطرح شود؛ درهای دفترم به روی دانشجویان باز است.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی با تأکید بر اینکه تاکنون برای این مطالبات به‌طور مستقیم و در دیدار با بنده اعلام موضع نشده است، اضافه کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در دانشگاه به این مشکلات اشرافیت دارند و پیگیر مطالبات خواهند بود.

وی به ضرورت مکتوب شدن خواسته‌ها اشاره و تصریح کرد: برخی از خواسته‌ها به رهبری منعکس خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اشکالات را قبول دارم؛ ولی رفع آن‌ها دست بنده نیست و موضع‌گیری ما در تریبون نماز جمعه انجام می‌شود.

 شاهچراغی، همراهی ستاد نماز جمعه با دانشجویان برای پاسخ به مطالبات آنان را الزامی دانست و تصریح کرد: من نمی‌توانم درباره صحبت کردن دانشجویان و انتخاب آنان اظهارنظر کنم؛ امام جمعه وظایفی دارد که روشن است.

انتهای پیام/74034/م 20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول